Köpvillkor

1. Köp

Beställningar görs online på Slipslådan.se och bekräftas av Slipslådan via e-post. Det går även utmärkt att ringa in sin beställning.

Beställningar gjorda av personer under 18 år kräver målsmans godkännande.

2. Priser

Alla priser som visas på Slipslådan.se är inklusive moms. Inga andra avgifter tillkommer.

Det pris som anges för en produkt när en beställning godkänns av kunden påverkas inte av eventuella framtida prisändringar. Det innebär tex att om Slipslådan tvingas höja priset på en produkt som ingår i en beställning så betalar kunden fortfarande det lägre priset som gällde vid beställningen.

Slipslådan bjuder alltid på det billigaste fraktalternativet!

Leverans sker i dagsläget med Posten, DHL och DSV och vilken som används beror på beställningens storlek.

Slipslådan reserverar sig för felaktiga priser på sajten och i alla typer av marknadsföring.

3. Betalning

Enligt kapitel 2, 9 § i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59: "Vid distansavtal som ingås på en webbplats är konsumenten bunden av en beställning som medför en betalningsförpliktelse endast om förpliktelsen har tydliggjorts före beställningen och konsumenten uttryckligen har påtagit sig förpliktelsen."

Slipslådan erbjuder flera olika alternativ för betalning av beställda produkter:

Klarna Faktura:

Vi erbjuder tjänsten Klarna Faktura tillsammans med Klarna för 35:- och du kan läsa aktuella villkor här:
Köpvillkor Klarna Faktura...

Klarna Delbetalning

Vi erbjuder tjänsten Delbetalning tillsammans med Klarna och du kan läsa aktuella villkor här:
Villkor och priser för Klarna Delbetalning...
Allmänna kontovillkor för Klarna...

Kontokort:

Vi erbjuder i samarbete med Klarna säker betalning med kontokort från VISA och Mastercard. Pengarna reserveras direkt och debiteras 1-2 dagar efter beställningen.
Vi sparar inga uppgifter om kundens kontokort av säkerhetsskäl och alla kommunikation är krypterad med SSL (HTTPS).
Här kan du läsa mer om tekniken bakom kortbetalningar på Slipslådan.se

Alla produkter ägs av Slipslådan - Renthema AB tills full betalning är erlagd.

Slipslådan samarbetar enbart med företag som uppfyller alla säkerhetskrav och certifieringar som respektive betalningstyp kräver, tex PCI DSS för kortbetalningar (Klarna).

4. Leveranstid

Vid varje produkt på Slipslådan.se visas en uppskattning på hur många dagar produkten tar att leverera. Observera att detta är en uppskattning och att avvikelser kan förekomma.

Beroende på vilken dag i veckan beställning är klar för leverans kan frakttiden variera mellan 2 och 5 dagar. Har du fått ett email från oss med information om försändelsen men utebliven leverans av den samma så kontakta i första hand det fraktbolag som varorna är skickade med för ytterligare information kring din leverans.

5. Leverans

Slipslådan anlitar bland annat Posten (PostNord) DHL och DSV Transport för leveranser.

När du tar emot varan så kan den vara skadad vilket syns på kartongen. Vid sådan skada så önskar vi att ni anmäler detta till transportören som lämnar det. Vilket i sin tur noterar detta i sitt system vilket underlättar för ev framtida hanteringar av fraktskador.

Skulle varan visa sig vara skadad under frakt, utan att det syns på kartongen så kallas det att fraktskadan är dold. Denna anmäler du då till oss och vi hanterar ärendet med dig. Anmälan sker här:
1. Skapa ett ärende här.
2. Skicka bilder på produkt och emballage till support@slipsladan.se märkt med det ärendenumret ni fick.

Vi har i vår tur 5 dagar efter att du tagit emot varan på oss att kontakta fraktbolaget, för att vi skall få någon ersättning från dem så är det önskvärt att du kontaktar oss inom den perioden. 

6. Ångerrätt

Ångerrätten är 14 dagar och börjar gälla dagen efter du mottagit produkten!

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, som vi rättar oss efter, säger följande:

Kapitel 2: "12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till konsumenten."

Enligt kapitel 2, "15 §, andra stycket ska konsumenten ersätta näringsidkaren (Slipslådan) för "en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion..."

Kapitel 2, "5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt."
Vi köp av produkt enligt paragraf 5 ovan kommer slipslådan att kontakta kunden för ett skriftligt avtal.

Ångerrätt gäller inte produkter som specialtillverkas eller anpassas åt kund.

För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer Slipslådan att debitera kunden de kostnader Slipslådan lider för att återställa produkten.

Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Slipslådan står kunden för. Om produkten har betalats av kunden måste Slipslådan betala tillbaka summan inom 30 dagar efter det att produkten mottagits av Slipslådan.

Länk till lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Rubriken-upphor-att-galla-U2_sfs-2005-59/.


För att förenkla ditt utnyttjande av ångerrätten så rekommenderar vi att du tar kontakt med Slipslådanenligt anvisningarna nedan (7. Reklamation/Fel på produkt).

7. Reklamation/Fel på produkt

Vid alla typer av reklamationer förenklas ärendet om Slipslådan kontaktas innan någon produkt skickas av kunden.

Slipslådan tar inget ansvar för produkter som emballerats undermåligt av kunden.

Kontakt tas via retur@slipsladan.se
Telefon: 018-515 515

Slipslådan löser inte ut returnerade produkter som medför några kostnader för Slipslådan (om produkten t.ex. skickats mot postförskott). Vid fel på produkt står Slipslådan för frakten från kund till Slipslådan (vi skickar fraktsedlar).

Slipslådan följer Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida.

Enligt konsumentköplagen har köparen tre års reklamationsrätt. Det innebär att om ett fel funnits ifrån början så kan detta anmälas inom maximalt tre år till säljaren för att få avhjälpning av felet om produkten sköts enligt tillverkarens anvisningar. En reklamation gjord inom två månader anses vara gjord inom skälig tid.

8. Produktinformation

Slipslådan försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du osäker på något om  en produkt så kontakta Slipslådan.

De eventuella omdömen som finns i produktexterna är antingen kunds eller Slipslådan. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att köparen kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

9. Personuppgifter

Slipslådan sparar enbart personuppgifter som behövs för att kunna levererar och ge support på de produkter som ingår i en beställning. Kontokortsnummer sparas inte av Slipslådan.

Alla uppgifter sparas i en lösenordsskyddad databas och i kassan är all kommunikation mellan kund, Slipslådan och betaltjänster krypterad med SSL (HTTPS).

Som kund till Slipslådan har du rätt att få ta del av de personuppgifter vi har sparade om just dig, få dem ändrade och raderade.

Slipslådan säljer inte någon typ av kundinformation till utomstående.

Tryggt & Enkelt att köpa slips

Hundratals slipsar i olika färger och mönster

Här på Slipslådan kan du välja mellan hundratals slipsar i olika färger och mönster, alla av högsta kvalitet. Vi har allt från smala enfärgade slipsar till blommiga slipsar i klassisk bredd, alla handsydda i lyxig siden. Därför kan du vara säker på att hitta en slips som passar just din stil och smak.

Bonusprogram med 10 % återbäring och fri frakt

För att göra dig som kund ännu nöjdare har vi ett bonusprogram som gör att du får 10 % återbäring  på alla slipsar du köper online. Din återbäring kan du använda vid nästa beställning. 

Billigare än så här blir det inte att handla slipsar på nätet.

10 års erfarenhet

Med över 10 års erfarenhet så kan du känna dig trygg med att handla din slips online från vår butik.
Låt dig inspireras av vårt stora sortiment och välj ut vad just du önskar, vi ser till så att du får dina slipsar så snart som möjligt.